Linkbuilden is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie maar vergt gespecialiseerde kennis, kunde en ervaring wat het een vak apart maakt. Er worden vaak fouten gemaakt bij linkbuilden die uw rankings in de zoekmachines kunnen schaden. Hier zullen we een aantal fouten bespreken die vaak gemaakt worden en waar we u voor willen behoeden.
Veelgemaakte fouten bij linkbuilden zijn:
- Niet checken van het huidige linkprofiel om zo dus niet met aanpassingen aan bestaande links snelle winsten behalen.
- Niet checken van het linkprofiel van de concurrenten. Hiermee kunnen de “quick wins” eruit worden gehaald en nieuwe mogelijkheden in de markt worden blootgelegd.
- Niet rekening houden met geografie. Wanneer u in Google.nl wilt ranken moeten de meeste links van Nederlandse sites komen.
- Vergeten te deep linken naar dieper liggende pagina’s op de site.
- Niet rekening houden met de online reputatie van het bedrijf bij het aanmaken van links.
- Het opbouwen van een onnatuurlijk linkprofiel, oftewel een linkprofiel dat niet in balans is op het gebied van variatie in anchor text, nofollow / dofollow, soort aangemaakte link (b.v. article links, blog post, bookmarkings etc.), onevenredige verhouding van de kwaliteit van de link pagina’s en Pagerank,
- In de val lopen bij aanbieders van automated linkbuilding. Denk hierbij logisch na of het mogelijk is om handmatig meer dan 20 kwalitatieve links in een uur te maken en of dit bijdraagt aan een natuurlijk linkprofiel.
- Het plaatsen van links in bad neighbourhoods en de rotzooi later moeten opruimen wat soms niet eens mogelijk is wanneer de webmaster geen gehoor geeft.
- Niet nadenken over de gevolgen van slecht aangemaakte links en links die in de toekomst na een update van Google niks meer waard zijn.
- Tijd verspillen bij het aanmaken van onrelevante links.
- Tijd verspillen bij het aanmaken van links op websites van lage kwaliteit, oftwel sites die gemaakt zijn met als enige doel Spam te promoten.
- Excessief gebruik maken van link exchange en links uitwisselen met onrelevante sites.
- Het aanmaken van veel links op dezelfde sites en geen rekening houden met de C Classes van de ip adressen waarop de links geplaatst worden.
- Het aankopen van links bij sites met hoge PageRank. Google wordt steeds beter in het opsporen hiervan en zullen deze links degraderen en kunnen een penalty opleveren.
Zoals u kunt zien houden wij met vele zaken rekening bij het linkbuilden we er zeker van zijn dat we een natuurlijk link profiel opbouwen.
Wilt u ook een profiteren van het langdurige voordeel van natuurlijk linkprofiel? Neem dan contact op voor een afspraak. Wij helpen u graag bij het opzetten van een goede linkbuilding campagne!